Opret CVR-nummer og NemKonto
Din forening skal have et CVR-nummer og en NemKonto, før I kan få tilskud fra os og andre offentlige myndigheder.
Registrér din forening
For at kunne få et CVR-nummer og en NemKonto til din forening, skal du først registrere foreningen på Virk Indberet. Det er gratis at registrere en forening.
Alle med MitID kan registrere en frivillig forening på Virk Indberet. Så det behøver ikke at være jeres formand eller kasserer, der foretager registreringen.
Når SKAT har godkendt din frivillige forening, sender de et registreringsbevis til jeres digitale postkasse.
Hvordan gør du?
- Start med at gå ind på Virk Indberet (tryk på boks nedenfor).
- Tryk på feltet "Start selvbetjening" i menuen Start frivillig forening og log på med dit private MitID.
- Registrér herefter din forening. Du skal oplyse foreningens navn, adresse, telefonnummer, mail og evt. hjemmeside.
- Tilføj en person fra foreningen, som ved hjælp af sit private MitID skal kunne se foreningens digitale post.
- Når din forening er blevet registreret, får I et CVR-nummer. I skal forny CVR-nummeret hvert 3. år.
Opret NemKonto
Når din forening er registreret og har fået et CVR-nummer, opretter du en NemKonto til foreningen i banken.
Banken skal bl.a. se jeres vedtægter og referatet af jeres seneste generalforsamling, før den kan oprette en NemKonto til jer.
Husk at give os besked
Du skal orientere os, når din forening har modtaget et CVR-nummer.
Det gør du under jeres foreningsdata/stamdata i tilskuds- og bookingsystemet Winkas.
Det er også her, I skal give os besked, hvis foreningen skifter formand, mailadresse, adresse, telefonnummer, bestyrelse osv.