Spring til...

Tilskud til leder- og instruktøruddannelse

Sådan søger din forening om tilskud til uddannelse af jeres ledere, trænere, instruktører og dommere

Hvis din forening er godkendt af og hjemmehørende i vores kommune, kan I få tilskud til uddannelse af jeres ledere, trænere, instruktører og dommere.

Hvad giver vi tilskud til?

I kan få tilskud til både kursusafgiften og transportudgiften. 

Det er dog et krav, at uddannelsen/kurset er relevant i forhold til din forenings formål.

Tilskud til kursusafgift

  • Din forening får tilskud til maksimalt 75 % af kursusafgiften, dog maksimalt 5.000 kr. pr. kalenderår pr. leder/instruktør.
  • I kan søge om dispensation fra denne regel inden kurset. 
  • Hvis de samlede ansøgninger overstiger den afsatte ramme, nedjusterer vi alle ansøgninger forholdsmæssigt.

Tilskud til transportudgifter

  • I får dækket hele transportudgiften (billigste offentlige transportmiddel).
  • Hvis offentlig transport ikke er mulig, eller er forbundet med uforholdsmæssigt besvær, kan I efter forudgående aftale få tilskud til kørsel i egen bil, til hvad der svarer til billigste offentlige transportform/eller de af staten fastsatte befordringstakster.

Kurser i udlandet

Vi giver også tilskud til kurser i udlandet, dog ikke tilskud til transport. 

Hvad giver vi ikke tilskud til?

  • Hvis jeres medlemmer har været tilmeldt kurser uden at gennemføre dem.
  • Hvis der i kursusforløbet er indlagt diverse events, ture, tøj og lignende, fratrækker vi udgiften til disse ting inden kursusrefusionen.

Hvordan søger I om tilskud?

Søg om tilskud via tilskuds- og bookingsystemet Winkas. Her uploader I også relevante bilag. 

Tryk på boksen nedenfor for at komme til skemaet i Winkas. 

Hvornår skal I søge?

Indsend jeres ansøgning senest den 1. november.

I kan først søge om tilskud, når kurset har fundet sted og er blevet betalt. 

Hvad skal jeres ansøgning indeholde?

  • En oversigt over de ledere, trænere, instruktører og dommere i din forening, der har deltaget i kurset, og dokumentation for deres deltagelse.
  • Program med oversigt over kursets indhold
  • Dokumentation for jeres udgifter til kursusafgift og transport
  • Info om evt. modtaget tilskud fra anden side

Hvornår bliver jeres ansøgning behandlet?

Vi fordeler tilskud ud fra retningslinjer, antal ansøgninger og den afsatte ramme. 

Vi forventer at udbetale tilskud medio januar 2025. 

Selvbetjening

Sekretær

Susanne Møller

29 37 38 76 susam@slagelse.dk