Spring til...

Afdelingsleder til Job og Sundhed

Afdelingsleder til Job og Sundhed
Har du høje faglige ambitioner? Kan du værne om og udvikle et højt niveau på sygedagpengeområdet? Har du erfaring med ledelse på beskæftigelsesområdet og vil du ledelse i fællesskab?

Så er det sikkert dig, der er den helt rigtige leder til sygedagpengeområdet, hvor vi har ambition om, fortsat, at være blandt de allerbedste kommuner i Danmark. Den gode placering, som nr. 4 på beskæftigelsesministerens benchmark, kommer nemlig ikke af sig selv. Der er derfor behov for en ny leder, der kan drive nye initiativer, og sikre målrettet og effektiv sagsbehandling på sygedagpengeområdet. Du får store udviklingsmuligheder, gode medarbejdere og dygtige ledelseskolleger at arbejde sammen med.

Vi har allerede taget beslutning om flere nye udviklingsinitiativer, som du kommer til at stå i spidsen for. Det er bl.a. politisk prioriteret at øge forebyggelsesindsatsen, gennem investering i et rejsehold, og et tættere samarbejde med udvalgte forsikringsselskaber. Vi er også godt i gang med reformen af sygedagpengeområdet, som du naturligvis får en stor aktie i at forankre i afdelingen.

Ansvar

Du får det fulde ledelsesmæssige ansvar for de 25 medarbejdere i afdelingen og bliver understøttet i den faglige ledelse og retning af en faglig koordinator, som hører hjemme i afdelingen. Vi har organiseret os med udgangspunkt i borgernes arbejdsgiverforhold. Det betyder en underinddeling af afdelingen i teams, der hhv. arbejder ud mod private og offentlige arbejdsgivere, de selvstændige og de ledige sygemeldte. Alle arbejder med både opfølgning på sygedagpenge og jobafklaring. Det giver sammenhængende borgerforløb, stærke relationer til arbejdsgiverne, og er en vigtig forklaring på de gode resultater.

Der er to vigtige ansvarsområder i stillingen, der handler om optimering af den interne drift og eksternt for at dyrke de samarbejdsmuligheder, der er en vigtig forudsætning for at udvikle indsatserne til borgerne.

Det interne handler bl.a. om efterlevelse af krav til borgernes retssikkerhed, samt effektiv og korrekt sagsbehandling. Det eksterne retter sig bl.a. mod arbejdsgivere, sundhedsområdet, a-kasser og leverandører, der er en forudsætning for at lykkes med at give borgerne gode og effektfulde indsatser.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du har erfaring som leder på beskæftigelsesområdet eller et andet nært beslægtet fagområde. Kender du sygedagpengeområdet, er det et plus. Du har formentlig en socialfaglig uddannelse, og så har du samlet nogle års erfaring, der har givet dig den indsigt og pondus der gør, at du kan blive en samlende person for hele afdelingen og aktivt indgå i centerledelsen.

Se den uddybet Job- og Personprofil.

Yderligere information

om stillingen finder du i Job- og personprofilen, og du er meget velkommen til at kontakte
  • ledelsesrådgiver Michael Bager i Skrivsand, på telefon 30 18 17 14 eller
  • chef for arbejdsmarked, rådgivning og integration Peter Sidelmann på telefon 30 46 27 08, for at høre nærmere om stillingen.

Vi søger også din nye lederkollega

Kender du allerede din nye lederkollega, som vi søger? For vi søger også en ny leder til Stabssekretariatet, der skal være en haj til økonomi, sekretariatsbetjening, ledelse og administration.

Frist

  • 8. januar 2025


 

Læs mere om jobmuligheder i Slagelse Kommune

Job hos Slagelse Kommune