Plejecenterledere til Slagelse Kommune
Plejecenterledere til Slagelse Kommune
Slagelse Kommune søger to engagerede plejecenterledere til vores plejecentre i en tid med forandring og fokus på den kommende Ældrelov.
Vi er et ledelsesteam bestående af 11 plejecenterledere og en virksomhedsleder, der er ansvarlige for hver vores del af plejecenterområdet. Vi spænder vidt i forhold til erfaring og kompetencer, hvilket vi ser som en styrke i ledelsesgruppen, hvor der altid er en sparringspartner ved hånden.
Tilpasning af kapaciteten af plejeboliger i Slagelse Kommune, hvor vi i 2025, 2026 og 2027 skal reducere antallet af kommunale plejeboliger. Tilpasningen sker på baggrund af en politisk beslutning ud fra en analyse af boligkapaciteten på ældre- og handicapområdet.
Der investeres i mere ledelse på ældreområdet i Slagelse Kommune med det formål at nedsætte ledelsesspændet samt være i stand til at udøve nærværende faglig ledelse. Der er afsat midler til øgning med en lederstilling årligt de næste 3 år på plejecenterområdet.
Vi afventer flere større politiske beslutninger, fx placering af skærmede pladser fremadrettet i Slagelse Kommune.
Ovenstående bevirker, at plejecentrenes organisation og fordeling af ledelsesområder kan ændre sig. Dette for at sikre det bedste match mellem plejecentre og ledelsesmæssige kompetencer og interesser.
Plejecentrene har ansat en udviklingssygeplejerske der er tovholder på faglig kompetenceudvikling i tæt samarbejde med ledelsen på plejecentrene.
I 2025 tilbyder vi kurser for alle social- og sundhedsassistenter i akutsygepleje, mentaliseringskurser for alle faggrupper samt kurser indenfor demensområdet. Vi implementerer elektroniske kompetenceprofiler, udarbejder elektronisk onboarding og afholder 2½ dages onboardingkursus for alle nyansatte.
Slagelse Kommune har i den kommende tid et særligt fokus på ledernes trivsel, og vi er i gang med at udarbejde et nyt ledelsesgrundlag, onboarding for nye ledere samt lederudviklingsforløb.
På nuværende tidspunkt forestiller vi os at stillingerne fordeles som nedenstående:
Du brænder for at udvikle et plejecenter, der ikke kun leverer pleje, men også skaber et hjem, hvor borgere føler sig set, hørt og værdsat.
Du er sundhedsfaglig uddannet, sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent. Du er en erfaren personaleleder, gerne fra ældreområdet. Du har solidt kendskab til økonomi, drift og ressourcetilpasning.
Inge kan kontaktes på
Du kan også høre om stillingen hos
Her kan du også rekvirere en stillings- og funktionsbeskrivelse.
Løn efter gældende overenskomst.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 28. og 29. januar 2025.
Om os
Slagelse Kommunes 11 plejecentre samt midlertidige pladser blev samlet i én virksomhed i 2022. Vi har brugt de seneste to år på at lære hinanden at kende, skabe en fælles forståelse for vores kerneopgave og overordnede strategier, ensrette retningslinier og aftaler, så vi sammen står som et stærkt fællesskab, hvor der er lige muligheder for borgere og medarbejdere.Vi er et ledelsesteam bestående af 11 plejecenterledere og en virksomhedsleder, der er ansvarlige for hver vores del af plejecenterområdet. Vi spænder vidt i forhold til erfaring og kompetencer, hvilket vi ser som en styrke i ledelsesgruppen, hvor der altid er en sparringspartner ved hånden.
Vi står overfor flere større forandringer i de kommende år
Implementering af den kommende Ældrelov, hvor vores fokus særligt er på- Selvbestemmelse for den ældre
- Tillid til medarbejdere og ledelse
- Samspil med pårørende, lokale fællesskaber og civilsamfund
Tilpasning af kapaciteten af plejeboliger i Slagelse Kommune, hvor vi i 2025, 2026 og 2027 skal reducere antallet af kommunale plejeboliger. Tilpasningen sker på baggrund af en politisk beslutning ud fra en analyse af boligkapaciteten på ældre- og handicapområdet.
Der investeres i mere ledelse på ældreområdet i Slagelse Kommune med det formål at nedsætte ledelsesspændet samt være i stand til at udøve nærværende faglig ledelse. Der er afsat midler til øgning med en lederstilling årligt de næste 3 år på plejecenterområdet.
Vi afventer flere større politiske beslutninger, fx placering af skærmede pladser fremadrettet i Slagelse Kommune.
Ovenstående bevirker, at plejecentrenes organisation og fordeling af ledelsesområder kan ændre sig. Dette for at sikre det bedste match mellem plejecentre og ledelsesmæssige kompetencer og interesser.
Kvalitet og udvikling
Sundhed og Ældre har et stort fokus på faglighed og udvikling.Plejecentrene har ansat en udviklingssygeplejerske der er tovholder på faglig kompetenceudvikling i tæt samarbejde med ledelsen på plejecentrene.
I 2025 tilbyder vi kurser for alle social- og sundhedsassistenter i akutsygepleje, mentaliseringskurser for alle faggrupper samt kurser indenfor demensområdet. Vi implementerer elektroniske kompetenceprofiler, udarbejder elektronisk onboarding og afholder 2½ dages onboardingkursus for alle nyansatte.
Slagelse Kommune har i den kommende tid et særligt fokus på ledernes trivsel, og vi er i gang med at udarbejde et nyt ledelsesgrundlag, onboarding for nye ledere samt lederudviklingsforløb.
Om stillingerne
Vi har to ledige stillinger som plejecenterledere.På nuværende tidspunkt forestiller vi os at stillingerne fordeles som nedenstående:
- Plejecenterleder i Slagelse by:
Du vil lede et plejecenter med 48 plejeboliger og tilknyttede centernæreboliger. - Plejecenterleder i oplandet:
Et mindre plejecenter med 22 pladser, hvor du skal kunne påtage dig flere funktioner og opgaver på tværs af plejecentrene, samt fungere som stedfortræder for ledelse på andre plejecentre.
Vores forventninger til dig som plejecenterleder
Vi søger en plejecenterleder, der er nytænkende og engageret i at skabe en positiv forandring i ældreplejen. Du er en visionær leder med evnen til at bidrage til organisationsudvikling og implementere innovative løsninger. Din ledelsesstil er medledende, hvilket betyder, at du værdsætter samarbejde og inddragelse af medarbejdere, borgere, pårørende og frivillige.- Nytænkende
Du har en åben tilgang til forandring og ser muligheder for udvikling, der kan forbedre pleje og livskvalitet for vores borgere. - Organisationsudvikler
Du bidrager aktivt til at forme strategier og processer, der fremmer effektivitet og kvalitet på plejecentrene. - Mangfoldighed i opgaver: Du kan håndtere en bred vifte af opgaver og er i stand til at prioritere og tilpasse dig forskellige behov, både på kort og lang sigt.
- Medledende ledelsesstil
Du fremmer et miljø, hvor medarbejdere føler sig værdsatte og inddragede, og hvor samarbejde, fællesskab og dialog er i fokus. Du tør give slip på opgaver og beslutninger og har tillid til at medarbejdere tættest på opgaven har den største viden. - Fokus på kerneopgave og faglighed
Du prioriterer den faglige udvikling og sikrer, at kerneopgaven i ældreplejen altid er i centrum, med fokus på høj kvalitet og værdighed. - Inkluderende
Du ser vigtigheden af at inddrage pårørende, frivillige og lokalsamfundet, og arbejder aktivt for at skabe stærke relationer og netværk, der styrker fællesskabet omkring plejecentret.
Du brænder for at udvikle et plejecenter, der ikke kun leverer pleje, men også skaber et hjem, hvor borgere føler sig set, hørt og værdsat.
Du er sundhedsfaglig uddannet, sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent. Du er en erfaren personaleleder, gerne fra ældreområdet. Du har solidt kendskab til økonomi, drift og ressourcetilpasning.
Det kan du forvente af os – Vi vil
- gøre alt for at du føler dig velkommen i vores lederteam. Vi vil møde dig med smil og nysgerrighed
- planlægge en individuel introduktion, hvor du ikke oplever at stå alene med svære opgaver og beslutninger
- introducere dig til samarbejdspartnere i Slagelse kommune, så du ved hvem du ringer til. Det gør vi ved at planlægge besøg og rundvisning
- benytte dine personlige og faglige kompetencer i drøftelser og beslutninger. Det gør vi både til møder, eller når vi ringer og spørger om input
- udfordre dig på viden, holdninger og synspunkter, så vi sammen kan udvikle os. Det gør vi særligt på vores månedlige ledermøder
- bakke dig op og deltage i samtaler du afholder når du har behov. Du skriver en mail og der er som minimum én der tilbyder sin hjælp
- støtte dig i nye opgaver. Fortæl os hvad du har brug for, så hjælper vi dig
Hvis du er klar til at tage udfordringen op, ser vi frem til at høre fra dig
Vores nyeste plejecenterleder Inge, vil gerne fortælle om, hvordan det har været at skifte fra en lederstilling i privat regi til stillingen som plejecenterleder i kommunalt regi. Inge vil dele hendes oplevelse af at træde ind i plejecenterledergruppen og varetage funktionen som plejecenterleder.Inge kan kontaktes på
- ingmaped@slagelse.dk eller på telefon 20 27 19 41
Du kan også høre om stillingen hos
- virksomhedsleder Christina Aaberg på chraa@slagelse.dk eller på telefon 29 27 37 82
Her kan du også rekvirere en stillings- og funktionsbeskrivelse.
Praktiske oplysninger
Stillingerne er fuldtidsstillinger til besættelse senest 1. marts 2025.Løn efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
- 20. januar 2025 kl. 12.00
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 28. og 29. januar 2025.