Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 3 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.
Sygedagpenge bliver udbetalt den sidste torsdag i måneden, og pengene sættes ind på din NemKonto.
Du kan klage, hvis du er uenig i en afgørelse.
Klagefrist
Klagefristen er 4 uger fra du har modtaget afgørelsen.
Klagefristen afhænger af, hvordan du har modtaget din afgørelse, og hvordan du vælger at sende din klage til kommunen.
Hovedreglen er, at kommunens afgørelse må anses at være kommet frem i din postkasse:
Samme dag, hvis afgørelsen er sendt med digitalt post
Efter seks omdelingsdage, hvis afgørelsen er sendt med fysisk post
Hvis du har modtaget afgørelsen digitalt
Vi skal have modtaget din klage inden 4 uger (ved døgnets udløb), fra du har modtaget din afgørelse digitalt.
Hvis du har modtaget afgørelsen med fysisk post
Vi skal have modtaget din klage inden 4 uger og 6 hverdage(ved kontortids ophør) fra du har modtaget din afgørelse med fysisk post.
Send klagen til
Slagelse Kommune Jobcenter Slagelse Kalundborgvej 59a 4200 Slagelse.
Du kan sende klagen med almindelig post eller via din digitale postkasse. Klagen kan også være mundtlig.
Når vi modtager din klage, har vi pligt til at se på din sag igen. Hvis vi fastholder afgørelsen, sender vi sagen og sagens dokumenter videre til behandling i Ankestyrelsen.