Sådan foregår det, når du ringer til kommunen
Hvordan foregår en samtale, når du som barn eller ung ringer til kommunen og beder om hjælp? Og hvad sker der efter samtalen? Hvordan finder kommunen ud af, hvilken hjælp du har brug for?
Sådan foregår det, når du ringer til kommunen
Line er børne- og ungerådgiver i kommunen og kan være en af dem, der tager telefonen, når du ringer. Men hvordan foregår sådan en samtale egentlig?
Vær med, når Line taler med 15-årige Frederik, der føler sig utryg, fordi hans far drikker for meget alkohol og tit bliver vred.
Hvad sker der, når du har talt med os?
Når du har talt med os, får du måske at vide, at vi har brug for mere viden om dig og din situation for at finde ud af, om vi kan hjælpe dig. Det kan også være, du skal tale med nogle andre. Men hvad sker der egentlig i sådan en proces?
Sådan kan det videre forløb se ud
Svære ord, der er gode at kende
Hvis du skal til møde med en børne- og ungerådgiver i kommunen, kan der være ord, som du ikke kender så godt. Dem får du forklaret her i en samlet liste.